But the costume makes the clown,

Hej alla ni som håller ut!

Det är många som frågar mig vilket bildredigeringsprogram jag använder, och nu tänkte jag ge lite tips på två gratisprogram som är bra. De är alltså inte olagliga!


Gimp
Detta är det programmet jag använder mest. Det är typ som Photoshop fast lite sämre kanske (eller åtminstone sämre än de nyare versionerna). Vill man inte satsa dyra pengar men ändå vill ha något lite mer invecklat, är detta superbra!

Ladda ner här!

Picnik
Detta är ett simplare program som är väldigt användarvänligt och lättanvänt. Man lär sig fort och hittar lätt. En nackdel är att det är på engelska. Man kanske inte heller förstår vissa typiska bildredigerar-ord, men det lär man sig lätt om man testar lite...

www.picnik.com


Enjoy!

Kommentarer

Här får du mer än gärna skriva en kommentar!

Om du har ett namn, skriv det här!
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer inte synas, endast JAG kan se det!

Bloggadress/Hemsida:

Komplimang/fråga/beundring/något roligt skämt kanske:

Trackback
RSS 2.0