Sometimes I feel like the world has turned on my back,

Vilken sanslös dag!
Ska ta den i tur och ordning...

Först, jag sov nästan exakt 2 timmar och 45 minuter.

Jag gick upp halv 7 och duschade i en halvtimme.

Jag gick till köket och gjorde frukost, men märkte att osten var slut! Sa det till pappa.Han sa att jag skulle köpa ost efter skolan.

Jag hade tråkigt hemma, jag hade liksom redan gjort allt som fanns, lockat håret tillochmed!

Tog sällskap med mamma till bussen lite tidigare, och hann med en tidigare buss, eftersom att den var sen.

Satt lungt på bussen, ända till busschauffören sa att bussen bara skulle åka halvvägs!

Gick resten av vägen, men stannade av vid Pressbyrån och köpte en varm choklad, mot den isande kylan.

Kom till skolan, och fick reda på att vi skulle skriva ett tävlingsbidrag var i en uppsatstävling.

Satt "tyst" i klassrummet (hade ju faktiskt bara sovit i 2 h och 45 min) och skrev min uppsats. Då plötsligt..... ...Blev det helt mörkt i klassrummet!

Strömavbrottet gjorde att vi inte fick vår gröt (!!!!) utan istället fick gå hem.

Jag och Julia åkte hem till Elin. Vi åt nachotallrik, dansade till... en töntig låt... och var ute i snön i TVÅ TIMMAR!

Sedan dansade vi lite till och till sist bestämde vi oss för att lämna Elins stuga och bege oss ut till bussen hem. Bussen kom fort och det var ganska folktomt. Jag överlät det till ödet att bestämma om jag skulle gå av på Huddine stationsväg eller Huddinge station, fast sen ångrade jag mig och gick mot "ödet" av vid stationsvägen, trots att jag visste att jag skulle ångra det sen.

Jag hade kommit en bit då jag kom på... osten! Fick vända på klacken mot Huddinge station. Så onödigt att utmana ödet.Blev dessutom tvungen att besöka bankomaten i kylan. Fingrarna förfrös...

Väl inne på Coop insåg jag att min syn på ost-sortiment inte stämde överens med verkligheten. Ostar överallt! Och dyrt var det också, visste ni att en prästost kostar typ 80 kronor? Och då är den rätt billig!

När jag valt ost skulle jag gå igenom den förgrömmade snabbkassan! Den är inte snabb!? Man står kanske inte i kö lika länge, men det är nog så jobbigt att stå där med plånboken i hand och dribbla med kvitton, samtidigt som en likgiltigt torr röst säger åt en gång på gång "Var god och ta dina varor" "Var god och ta dina varor"!

Kom till slut ut från coop och såg att jag kunde hinna med en buss hem. När jag kom fram stod dörren redan öppen. "Åh" tänkte jag, "vad bra!" ända tills jag insåg att det inte var någon busschaufför där! Stod där förvirrad kvar och övervägde om jag skulle ta upp busskortet eller inte. Jag kom till sist fram till att det var löjligt. Ändå blev jag lite illa till mods när en kille råstirrade surt på mig.
Blev efter ett tag medveten om att radion i bussen var på, säkert på högsta volym! Det var väl ingen fara, kan man tycka, bara det att det var vädret på finska!

Efter ett tag blev det dock tyst, och en röst i radion sa att det var fel på radiokanalen, och att de skulle fylla ut det med musik så länge.

Så där satt vi, helt främmande människor, tillsammans och lyssnade på en låt som gick nåt såhär:
"Krama dej, jag vill krama dej, varför måste det vara såhär, när jag bara vill krama dej!"
Höll på att skratta ihjäl mig.

Ja, det var typ allt :P


Jag just nu :P

//claramidos

Kommentarer
Postat av: Elin

Clara. Jag bor INTE i en stuga!

Nej jag skoja bara xD Höhö

2010-12-22 @ 18:05:04
URL: http://ranran.blogg.se/
Postat av: sara

haha shit vilken kul dag clara ! jag gillar det där sista med kram-låten (a)

2010-12-23 @ 12:16:41

Här får du mer än gärna skriva en kommentar!

Om du har ett namn, skriv det här!
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer inte synas, endast JAG kan se det!

Bloggadress/Hemsida:

Komplimang/fråga/beundring/något roligt skämt kanske:

Trackback
RSS 2.0