Never again, never again,

Som ni vet gillar jag bildredigering, osv. Men något jag inte gillar är när folk retuscherar, d.v.s. förfinar bilden. Oftast förfinar man ju personer, och det tycker jag känns fel. Man kan oftast se om en bild är retuscherad, men ibland är det fakiskt rätt svårt!

Jag har precis provat på det här, bara för att se om jag kan. Jag lovar att jag inte har gjort eller ska börja göra det här med mina bilder, det var bara ett test. Jag gör det här främst för att visa hur mycket man kan göra i ett bildredigeringsprogram, och att man inte ska låta sig luras att tro att alla modellerna på reklambladen är helt perfekta.

Så det här är bilden före retuscheringen:


Efter:


Detta har jag gjort:
  • Lagt till massa ögonfransar.
  • "Färgat" läpparna.
  • Fyllt i ögonbrynen.
  • Lagt till lite blush.
  • Gjort huden mattare.
  • Jämnat ut huden från "orenheter".
Jag säger inte att bilden är bra retuscherad, men kanske hade den sett verklig ut utan blushen? :D


Kommentarer

Här får du mer än gärna skriva en kommentar!

Om du har ett namn, skriv det här!
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer inte synas, endast JAG kan se det!

Bloggadress/Hemsida:

Komplimang/fråga/beundring/något roligt skämt kanske:

Trackback
RSS 2.0